Bestemming bereikt! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne-Sophie Brand - WaarBenJij.nu Bestemming bereikt! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne-Sophie Brand - WaarBenJij.nu

Bestemming bereikt!

Blijf op de hoogte en volg Anne-Sophie

22 April 2014 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal!

Het is zover.... Na een vlucht van bijna 9 uur sta ik op Surinaamse bodem!

Op maandagochtend 5.00 uur ging de wekker. Ik stond op, kriebels in mijn buik, laatste keer knuffelen met Poes en gaan!
Ik keek erg tegen het afscheid op. Was ook niet zo leuk, maar eenmaal door de douane werden de tranen vervangen door een tevreden glimlach. De vlucht verliep super goed, lekker eten en leuke films/series gekeken. En toen kwam het moment dat ik voor het eerst een stap zette op de Surinaamse bodem. Het eerste woord dat in me opkwam? HEET !!!
Echt heet. Ik moet heel erg wennen aan de temperatuur en het klimaat.
Op het vliegveld werden we opgewacht door ons contactpersoon en zo werden we naar ons nieuwe 'thuis’ gebracht. Zo werden de eerste indrukken opgedaan en kwam ik er al snel achter dat Suriname best wel primitief leeft. Langs de straat zag ik kinderen in onderbroekjes, huisjes die bij een kleine wind omvergeblazen zouden worden en heel veel krotten. Hoe dichter we naar Paramaribo reden, hoe mooier de huisjes werden. Ik heb me laten vertellen dat de bewoners die verder van de stad wonen, oorspronkelijk afstammen van de slaven.
Onze woning ligt in de Prinsessenstraat. We heten dus vanaf nu de Prinsesjes! (geen grap, want de studenten die in Paramaribo studeren vernoemen zichzelf naar de straat waar ze wonen) Ons huis is redelijk groot. Iedereen heeft een tweepersoonsbed, best wel lekker want je ligt gespreid in bed, ZO HEET!!
Maandag hebben we een rondleiding gehad door Paramaribo, zijn we naar de vreemdelingendienst geweest voor een stempel en hebben we onze eerste Surinaamse maaltijd gehad. De naam ben ik alweer vergeten, maar dat is niet erg. Ik kan het beschrijven als bami met heel veel soorten vlees. Een echte VLEESJESPARADE !!
Hier eet men in de middag warm en in de avond brood.
Vanavond gaan we lekker wat drinken bij Zus&Zo. Schijnt een leuke tent te zijn.

Morgen staat het eerste tripje op het programma! We gaan naar Galibi, schildpadden en aapjes kijken. Het is een meerdaagse trip, we slapen in een hangmat. Ik heb geen idee wat ik er van kan verwachten, dus dat lezen jullie maar in het volgende verslag.

Foto’s volgen nog!
Tot de volgende keer !!

Liefs, Anne-Sophie

  • 22 April 2014 - 23:26

    Daisy:

    Haaaaa sjattie!

    Wat leuk en ook fijn om iets van je te horen! Wat een leuke verhalen, en je bent er pas net.
    ik heb je verhaaltje met een grote glimlach op mijn gezicht gelezen. En natuurlijk een enorme schaterlach om de vleesjesparade. Grappig hè, dat ze dat overal op de wereld kennen.
    Heel veel plezier op je tripje. Doe mijn soortgenoten de groetjes en blaas maar op je oranje fluit als er nood is. Dan kom ik je halen.

    Have fun in the sun!

    Kus!

  • 22 April 2014 - 23:42

    Thom:

    Ha Sophietje, wat leuk om te lezen. Die eilanden schijnen de bom te zijn. Met een beetje geluk zie je misschien wel baby-schildpadden! Geniet ervan! Dikke kus.

  • 23 April 2014 - 02:59

    Sonja:

    Wat onwijs leuk om van je te horen.Ook ik heb met een BIG smile zitten lezen.Wat een ervaringen nu al en dit is nog maar het begin!
    Geniet er met volle teugen van en fijn dat je ons op deze manier mee laat genieten. Dikke kus van ons allemaal! X

  • 23 April 2014 - 07:26

    Kyra:

    Lieve fietje,

    Fijn om te horen dat de reis goed is gegaan en dat het huis goed bevalt.. En wat een geluk, zelfs in Suriname hebben ze een vleesjesparade, dat stelt me alweer gerust ;-)

    Ik verheug me nu al op je volgende verhaaltje en je nieuwe avonturen!
    Veel plezier, prinsesje!!
    Kus xx

  • 23 April 2014 - 07:36

    Susanne:

    Hey Anne Sophie.. leuk om te horen! Veel plezier en geniet
    van alle ervaringen!xxx suus

  • 23 April 2014 - 08:07

    Jessica:

    Heui Soof!
    Wat goed om te lezen dat je het naar je zin hebt.
    Amuseer je en geniet ervan.
    Liefs xxx

  • 23 April 2014 - 09:09

    Tamara:

    Hee Anne-Sophie,

    Klinkt nu al allemaal erg leuk! Geniet van de ervaring!
    Ben benieuwd naar alle volgende verhaaltjes! :).

    xx

  • 23 April 2014 - 09:39

    Audrey :

    Hey annesophie,
    Heel leuk om te lezen, nog heel veel plezier & geniet ervan!!
    xxx Audrey

  • 23 April 2014 - 10:10

    Merel:

    hoi zus ..
    ik vond het natuurlijk een top verhaal :) en het klinkt allemaal alsof je het daar niet beter had kunnen treffen, ZELFS EEN TENTJE WAT ZUS & ZO HEET, dat kan toch niet beter?
    geniet vandaag van de aapjes en schildpadden, en bij een super schattige schildpad, stuur je maar een foto!
    dag lieve zus, hou van je

  • 23 April 2014 - 16:09

    Josse Dinjens:

    Hallo Anne-Sophie,
    Wat leuk dat ook ik jouw reisverslag kan lezen.
    Wat een heerlijke ervaring doe jij op. Geniet van het land, de mensen en de kids.
    Ik blijf je volgen.
    Groetjes van je "oude" mentor.

  • 23 April 2014 - 18:06

    Marije:

    Heej Sophie,

    Gelukkig heb je een fijne reis gehad en bevalt het huis!
    Haha haha. ....wat goed dat ze zelfs in Suriname een vleesjesparade hebben!!
    Wij zullen het helaas met de Nederlandse moeten doen....alhoewel ik die liever ook aan mijn neus voorbij laat gaan ; )
    Geniet van je eerste trip in Suriname! Wij wachten vol spanning op de verhalen!
    ×××

  • 23 April 2014 - 19:56

    Mama:

    Dag lieverd,

    Wat een leuk verhaal heb je geschreven! En hoe was het bij ZUS&ZO?
    Ze kennen daar vast en zeker de " Hugo" niet maar hebben ongetwijfeld andere heerlijke cocktails. Dat is jou wel toevertrouwd ( voor wie het nog niet weet: Fietje houdt van cocktails).
    Het is al weer een week geleden dat we met elkaar heerlijk in het zonnetje zaten te genieten in de zon. Heel fijn dat we dat toen hebben gedaan. Toen hadden we het ook heet, weet je nog?
    Wat je nu aan het doen bent in Galibi, is toch helemaal geweldig! Ik ben erg benieuwd hoe je de aapjes zult ervaren en of je nog een reuzeschildpad gaat zien.
    Misschien gaan de aapjes wel op je schouder zitten.........vind je vast leuk.
    Tot een volgende keer weer, liefs van mama.

  • 23 April 2014 - 21:21

    Papa:

    Hoi Fietje,

    Fijn dat je zo'n goede start maakt en al direct "op safari" bent. Dit vergeet je nooit meer. Ik ben benieuwd naar je verhalen en verheug me al op het volgende bericht. Ook heel bijzonder.....Skypen van afgelopen dinsdag. zo ver weg en toch dichtbij. Kus, Papa

  • 23 April 2014 - 22:53

    Margo:

    Hallo " prinsesje ", wat een leuke gewoonte, de mensen gewoon vernoemen naar hun straatnaam. Hoe zouden wij dan heten, " de bernhardjes " .
    Fijn om te horen dat je vlucht goed verlopen is verlopen. Ja, je zult nog moeten wennen aan de temperatuur, maar ook aan tempo enz. want het zal een groot verschil met Nederland zijn. Ik denk dat je nog vaak zult denken: Dat doen wij anders in Nederland. Heel goed en leuk om te lezen, hoe het je bevalt. Hopelijk kun je slapen, heb je het niet te warm.
    Wat heerlijk, meteen op safari. Geniet ervan, dit zul je nooit meer vergeten. Ik ben benieuwd naar je verhalen, maar neem vooral de tijd om te genieten, drie maanden lijken lang, maar vergeet niet, ze zijn ook weer zo om.

    Groetjes Margo

  • 23 April 2014 - 22:56

    Anke:

    Dag prinsesje,

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je al volop aan het genieten bent!
    Al heel wat activiteiten gepland...ben echt benieuwd naar je foto's.
    Heb veel plezier, geniet ervan en zorg goed voor jezelf (met de vleesjesparade komt dat helemaal goed ;) hihi).

    Dikke kus Anke

  • 23 April 2014 - 23:16

    Margo:

    Ik ben nog iets vergeten, Poes was bij mij op bezoek. Als ik de deur niet dicht doe en hij is buiten, dan komt hij even buurten. Gezellig, wie weet, zoekt hij jou.

    Margo

  • 24 April 2014 - 22:52

    Anne-Sophie:

    IK BEN TERUG VAN TRIP!! Wat was het leuk zeg! WOW.. Ik heb een reuzeschildpad gezien van 250 kg. Ik heb gezien hoe ze eieren legde. (een stuk of 20 pingpongballen) Ook heb ik in een hangmat geslapen.
    Echt super leuk.

    Dikke kus!!

  • 24 April 2014 - 23:46

    Mama:

    Dag Anne-Sophie,

  • 04 Mei 2014 - 15:38

    Henk En Liane:

    Hoi lieve Anne-Sophie,

    Net als iedereen genieten wij ook van je verhalen, meisje wat een ervaringen doe je op, en dat neemt niemand je weer af, blijf genieten van alles wat je ziet en veel plezier ook met de stage.
    liefs Henk en Liane

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Stage lopen op een basisschool in Paramaribo

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2014

Back home

24 Juni 2014

Counting down the days

16 Juni 2014

Primeurs ten top!

13 Juni 2014

Naar de kapper

10 Juni 2014

Vivir la vida
Anne-Sophie

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 686
Totaal aantal bezoekers 10767

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 15 Juli 2014

Suriname

Landen bezocht: