De meeste luie week ooit - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne-Sophie Brand - WaarBenJij.nu De meeste luie week ooit - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Anne-Sophie Brand - WaarBenJij.nu

De meeste luie week ooit

Blijf op de hoogte en volg Anne-Sophie

04 Mei 2014 | Suriname, Paramaribo

Een week als deze kan bekroond worden als meest luie week ooit.
Ik heb namelijk heel weinig gedaan. Deze week stond in het teken van hangmateren, spelletjes spelen, hangmateren, lezen en nog maar eens hangmateren.

Tja, je moet toch goed uitgerust aan je stage beginnen he! Ik heb het tempo al goed onder de knie. Alles op z'n slakkengang.
De meiden van mijn huis zijn van maandag tot en met donderdag op meerdaagse trip naar de Raleighvallen/Voltzberg geweest. (Ik wil deze pas doen als Thom er is)En de meiden van het andere huis zijn van dinsdag op woensdag op trip gegaan. (Galibi, wat ik al gezien heb)

Maandag zijn we lekker gaan zwemmen bij zwembad Zin. We hebben ons gedragen als kleuters die nog nooit in een zwembad zijn geweest en gedanst alsof ons leven ervan af hing. Maar het was wel gezellig, hé Inge?!

Dinsdag, woensdag heb ik dus gehangmateerd (vanaf nu een nieuw woord in het woordenboek). Donderdag kwamen de meiden weer terug, maar die hadden veel pech onderweg, kapotte bus! Waardoor ze pas heel laat thuis waren. We hebben dus besloten om met de andere meiden lekker te gaan eten bij restaurant Zus&Zo. Hier komen veel Nederlandse stagiaires en je kunt er heerlijk, goedkoop eten. Neem wel de tijd, want ook hier geldt ‘No spang’. Een heerlijk gerechtje dat ze hier veel eten zijn Bakabana’s. Gebakken bananen. Ze zijn nog lekkerder met pindasaus! Hmmm….. Ik heb me trouwens een blunder gemaakt. Ik vroeg aan de ober of we bana’s mochten. Hij begon beschamend te lachen en vertelde me de betekenis van het woord bana…. Wat was er nou, ik vroeg om het mannelijk geslachtsdeel!!
’s Avonds zijn we gaan stappen bij Havana Lounge. Tot 01.00 uur wordt hier salsa gedanst en daarna draaien ze muziek die je in de discotheken in Nederland ook hoort. Erg gezellig!

Vrijdag hebben we luchtbedden gekocht voor in ons gigantisch grote zwembad. Het was vrijdag bloedheet. Zwetend op de fiets zijn we nog op zoek gegaan naar een eettentje voor tussen de middag. En die hebben we gevonden! Ik heb een hamburger gegeten in het pannenkoekenhuis. Haha! En toen snel snel naar huis, luchtbed opblazen en het zwembad in!

Zaterdag zijn we naar white beach geweest. Een aangelegd wit zandstrand in Noord-Suriname. We hebben een uurtje in de bus gezeten bij taxi dunne Bryan. Zo noemt hij zichzelf. Hij was ontzettend grappig en voor we het wisten waren bij de bestemming. We hebben een heerlijke relaxe-dag gehad. In de avond nog lekker gaan eten bij Zus&Zo. We wilden nog op stap gaan, maar er waren er een aantal moe. Ik voelde me zelf ook niet echt lekker en eenmaal thuis ben ik het bed in gekropen en heb ik lekker geslapen.

Vandaag, zondag, gaat het een stukje beter. We hebben een zondags ontbijtje gehad met een gekookt eitje! In de middag heb ik met Robin gefietst. We wilden boodschappen halen en waren ervan overtuigd dat de winkels open waren. Niet dus. Behalve de kraampjes met groenten langs de weg. Onderweg zijn we nog even iets gaan eten bij ’t Vat. Ook een leuke tent. Ik heb saoto soep gegeten. Heeeeeeeerlijk!!
Die kraampjes langs de weg zijn trouwens geweldig. Het staat er helemaal uitgestald met groenten. Wij, zo krenterig als Nederlanders zijn, gingen natuurlijk opzoek naar de goedkoopste groenten. En die hebben we gevonden! Onze maaltijdsalade voor vanavond zal rijkelijk gevuld worden!
Natuurlijk beginnen de kriebels voor de komende week ook te komen. Morgen, zal ik beginnen met de eerste stagedag. Ik ben hartstikke benieuwd hoe ik het zal gaan vinden, maar het komt vast goed! Jullie horen het van me!

Op Facebook verschijnen weer wat nieuwe foto’s!

Ps: Ik vind het zo leuk om jullie berichtjes te lezen. Het is fijn om te weten dat er veel mensen nieuwsgierig zijn naar je avontuur en aan je denken. Dankjewel!

Dikke brasa xx Fiet

  • 04 Mei 2014 - 20:57

    Daisy:

    Wat leuk allemaal lieve Fiet! Ik ben heel jaloers op dat geweldige avontuur van jou!
    Heeeeeeel veel succes en ook heel veel plezier morgen op je stage!
    Snel weer skypen!

    Kus

  • 04 Mei 2014 - 21:22

    Tamara:

    Wat een leuk verhaaltje weer.
    Klinkt allemaal zo leuk en het maakt me aardig jaloers ;).
    Geniet lekker van alle uitjes en belevenissen!
    Heel veel succes en plezier op je eerste stage dag morgen :)!

    Xx

  • 04 Mei 2014 - 21:40

    Henk:

    Wat een heerlijk leven heb je daar! Veel succes morgen. Daar zijn we ook erg nieuwsgierig naar.... groetjes. Liane en Henk

  • 04 Mei 2014 - 21:43

    Kyra Tummers :

    Lieve fietje! Dat klinkt allemaal heerlijk!!
    Zo'n relaxt weekje zou ik ook wel willen, jaloers!
    Super lekker, maar je hebt het ook verdiend moppie!!

    Heel veel succes komende week met je stage!
    Dat komt vast helemaal goed!
    Dikke brasa terug!!

  • 04 Mei 2014 - 22:05

    Jessica:

    Hihi, Soof! Wat een verhaal over jou en je bana's!
    Ik hoor het je zo vragen.
    Het klinkt allemaal heerlijk daar in Suriname.
    Succes met je stageweek! Ook voor de andere meiden.
    Liefs en een dikke kus x

  • 04 Mei 2014 - 23:05

    Robin Je Huisgenootje:

    Wat een heerlijk verhaal
    En wat leuk dat jy de mensen in nederland wijs maakt dat we een groot zwembad hebben
    (Dames/heren het zwembad is met drie stappen te belopen)
    Maaaaaaaarrr het gaat ons goed af hier en ik ben trots op je
    Tot over 5 min in de keuken

    Xxxx

  • 05 Mei 2014 - 00:02

    Sonja:


    Marco en ik moeten soms erg lachen om de foto's, het plezier straalt er van af!
    Wij worden er hier erg blij van, blijf vooral veel schrijven. Heel veel succes morgen....het gaat vast ook weer leuk worden.
    Wij kijken uit naar je volgende verhaal en foto's natuurlijk!
    Dikke kus van ons.X

  • 05 Mei 2014 - 07:20

    Anke Ramakers:

    Lieve Fietje,

    Wat leuk zeg, heerlijk genieten van alle ontspanning. Wil ik ook!
    Vandaag ga je beginnen met je stage. Heel veel succes en plezier.
    Ik ben benieuwd hoe je dat gaat vinden.
    Ik ga nog genieten van een weekje vakantie ;)

    X Anke
    En ook tus (= kus) van Emme

  • 05 Mei 2014 - 08:47

    Mama:

    Dag lieve Anne-Sophie,

    Vandaag is dan eindelijk je 1ste stagedag in het buitenland aangebroken. Je hebt hier heel erg lang naar uitgekeken en zal ongetwijfeld heel veel nieuwe indrukken opdoen.
    Laat het maar allemaal over je heen komen, verwonder je zo nu en dan en laat de kindjes maar kennismaken met wie jij bent!
    Blijf vooral jezelf en geniet!
    Dikke kus van mama,
    Xxx

  • 07 Mei 2014 - 20:36

    Reinouw:

    Hallo meisje,

    Wat een fantastisch luierweekje en dan ook nog die fijne gerechten en de restootjes.
    Om van te watertanden, maar dat deden jullie ook al in het zwembad??
    Geniet ervan en ik ben benieuwd naar de eerste werkweek.
    Ook veel lieve groetjes van tante Lies.
    Vandaag weer heerlijk gekookt voor het gezelschap. Op het menu wortelstamppot met een heerlijk worstje. Griesmeel met bessensap toe.
    Veel groetjes van ons allebei en lees natuurlijk met veel plezier de volgende belevenissen.

    Xxxxx Rein



  • 09 Mei 2014 - 13:51

    Laurens :

    Heee Anne Sophie!
    Top te lezen dat je het naar je zin hebt, al lijkt me dat laatste wat zwakjes uitgedrukt...
    Compliment voor je reportages, ze lezen lekker weg en kunnen zó in de krant ;-)
    Have fun over there en uiteraarrrrrd veel suc6 & wijsheid in de klas!
    Groetjes van je favoriete buren,
    M&L xx
    PS-1: hadden je al smsje gestuurd, nog ontvangen?
    PS-2: sinds je weg bent, mijdt Tom Poes angstvallig onze tuin... We vragen ons af wat je hem hebt ingefluisterd...

  • 09 Mei 2014 - 13:51

    Laurens :

    Heee Anne Sophie!
    Top te lezen dat je het naar je zin hebt, al lijkt me dat laatste wat zwakjes uitgedrukt...
    Compliment voor je reportages, ze lezen lekker weg en kunnen zó in de krant ;-)
    Have fun over there en uiteraarrrrrd veel suc6 & wijsheid in de klas!
    Groetjes van je favoriete buren,
    M&L xx
    PS-1: hadden je al smsje gestuurd, nog ontvangen?
    PS-2: sinds je weg bent, mijdt Tom Poes angstvallig onze tuin... We vragen ons af wat je hem hebt ingefluisterd...

  • 09 Mei 2014 - 14:26

    Margo:

    Zo, dit heb je ook weer ervaren. Een luie week, maar toch lekker gezwommen etc. Zo te lezen, voel je je iets beter, als je iets te doen hebt. Jammer dat de "meiden" van het huis ook weg waren. Verheug je maar op de uitstapjes met Tom, de tijd vliegt.
    Hoe bevalt de stage? Merk je duidelijk verschillen met hier? Ook naar die verhalen ben ik benieuwd.
    De foto's kan ik niet zien, ik heb geen face-book. Eens kijken of ik met Tom iets kan afspreken en anders zie ik ze wel als je bent.
    Verder alles goed hier, het groeit en bloeit. Poes is heel trouw en lief, Tom ook hoor.
    Anne-Sophie, heel veel plezier en succes. Ik ga 5 dagen fietsen aan de Weser, niet zo spectaculair, maar toch heel fijn.
    Groetjes Margo

  • 10 Mei 2014 - 04:45

    Anne-Sophie Brand:

    Reina en Ger, ik eet hier heel veel bami. Bami bami bami. Ik kan dadelijk geen bami meer zien!
    Doe tante Lies de groetjes de volgende keer!
    Dikke kus, Fiet

    Laurens en Monique, ik heb jullie bericht ontvangen! Krijg helaas niks teruggestuurd :( Je kunt me wel whatsappen!!! Poes zal wel uit z'n element zijn nu z'n favoriete vrouwtje niet meer bij hem is. Zal wel wennen.
    Liefs xx

    Margo, ik krijg helaas geen foto´s op de site geplaatst! Vraag inderdaad eens aan Thom of hij iets kan regelen. Misschien kunnen jullie buurtjes wel eens bij elkaar komen zitten en de foto´s bekijken. En anders is de verrassing nog groter als ik terugkom!
    Liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Suriname

Stage lopen op een basisschool in Paramaribo

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2014

Back home

24 Juni 2014

Counting down the days

16 Juni 2014

Primeurs ten top!

13 Juni 2014

Naar de kapper

10 Juni 2014

Vivir la vida
Anne-Sophie

Actief sinds 11 Maart 2014
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 10754

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 15 Juli 2014

Suriname

Landen bezocht: